~Firdaus Fauziz~

~Firdaus Fauziz~

Sunday, February 27, 2011

.: Sekeping Nota Di Bawah Bantal :.

Nota siapakah ini? untuk siapa nota ini ditujukan? Apakah isi nota ini? Pasti berbagai-bagai persoalan yg timbul kn..Jom kita Layan apakah isi nota ini...


Bagaimana hendak diluahkan segalanya,sedangkan hati ini seringkali tertanya-tanya apakah kesudahannya dan dimanakah penghujung nya. Kadangkala rangkap lagu "jangn tungu lma2, nnti dia di ambil org" seringkali membuatkan hati ini mula resah dan gelisah. Tp apakan daya,tak trmampu hati ini untuk meluahkan segalanya dengan kata-kata hanya mampu mencurahkan dan mencoretkan segala isi hati yg trpendam selama ini hanya di atas sekeping kertas.Coretan ini terhasil setelah sekian lama terpendam perasaan ini dan tidak tahu bilakah perasaan ini mula timbul,bak tajuk lagu "Dalam diam aku mencintaimu nyanyian kumpulan Stings".
Entah mengapa ku rasa tak menentu
Semenjak aku mengenali dirimu, sayang
Terbayang-bayang wajahmu di mataku
Hingga tersentuh rasa indah di kalbu
apakah ertinya

Aku tak tahu mengapa aku rindu
Ingin ku curah tetapi rasa malu
Cubalah engkau mengerti isi hati ku
Di dalam diam aku menyintai mu

Ku harap kau faham perasaan ku
yang kini dilamun rindu pada mu
sesungguhnya aku telah jatuh cinta
oh...indahnya bila bersama mu
moga engkau dpat terima
cinta ku dengan ikhlasnya
janganlah engkau sia-siakan
harapan dan impianku

(chorus)
Aku tak tahu mengapa aku rindu
Ingin ku curah tetapi rasa malu
Cubalah engkau mengerti isi hati ku
Di dalam diam aku menyintai mu

Ku harap kau faham perasaan ku
yang kini dilamun rindu pada mu
sesungguhnya aku telah jatuh cinta
oh...indahnya bila bersama mu
moga engkau dpat terima
cinta ku dengan ikhlasnya
janganlah engkau sia-siakan
harapan dan impianku

dalam diam aku menyintaimu...

Kalaulah u baca nota nie,mesti u trtanya-tnyakn ,kenapalah i blh jd jiwang mcm nie kn.. i pn xdpt nk beri jwapannya.Mybe, trlalu "miss u berlot-lot" kot..he3..u ingat g x ayat 2..klu x ingat mesti u banyak mkan semut goreng kn..hu3(tergelak sendirian dan tersengeh bak kata org kedah),ibarat "Bagaikan pungguk rindukan bulan"..Biarlah apa pn tangapan u terhadap i setelah baca nota nie,i x peduli itu semua asalkn segala yg terpendam selama ini dpt diluahkn biar pn ia diluahkan hanya di atas sekeping nota..Kerinduan ini xdpat dikira dan diibaratkan seperti sebuah lautan yg xthu dimanakah penghujung nya...Mungkin i nie xlah seperti seorang jejaka idaman u..Dan klu i diberi peluang untuk menjadi "jejaka idaman" u itu...akan sedaya upaya diri ini memenuhinya..Di saat ini xtercapai lg akal ini utk mentafsirkan apa sebenarnya yg cuba utk disampaikan oleh hati ini dan xdapat diluahkan dengan kata2.Hanya ketika ini persoalan yg timbul,adakah perasaan ini akan terbalas atau pn hanya sebuah "mimpi" dan tidak mampu mnjadi realiti di dlm kehidupan ini.Kalaulah perasaan ini x trbalas,i akan sematkn n kuncikn perasaan nie kuat2(kunci gne solex n welding trus..he3) di dlm hati ini dan i akan jadikan ia hanya "sebuah mimpi ygbindah di siang hari".."adakah kamu sudi untuk jdikan mimpi ini suatu realiti di dlm kehidupanku?"

~Sekeping Nota yg Ku simpan Di bawah Bantal Khas Buatmu..~

2 comments:

.::aLiEsYa::. said...

wow...mmg bertuah insan itu klu dapat adik aku yg sorang nie...terimalah dia kerana dia seorang lelaki yang setia..yang sentiasa sayang kakak and adik-adiknya...yang bertanggungjawab...selalu buat kakaknya yang tidak matang ini ketawa bila dah start bersedih..all the best,angah... I always pray for ur best =)

Ezara Collections said...

mesti terharu pnyer lah kalau si gadis yang membaca...I LOIKE!